måndag 31 mars 2014

Ljushuvud

Och vem i hela världen skulle komma ihåg att det blev sommartid i går då? 
Ja, inte var det jag i alla fall. 
Gick i godan ro här hela dagen i går, la mycket nöjd brev på lådan 50 min innan tömning (alltså 10 min efter tömning!) tills jag i ett luddigt ögonblick råkar överhöra från radion att "ja, i natt gick vi ju över till sommartid.." Ursäkta, kan du säga det igen?! Kollade alla mina klockor; armen, mobilen, micron, radion, de visade samma sak.. Så kollade jag text-tv, +1 timma! Va i hela..?! Ringer fröken ur, hon säger samma tid som på tv.. 16.42..piiiiiip... I ett sista desperat försök att upphäva stämpeln där det står "Retard" i pannan ringer jag mamma.. Men vad hjälpte det när hon och fröken ur var helt överens.. 
Min dag blev aningen knepig, avhuggen liksom. Ja, ja, ingen är förvånad att jag missade det, jag är väl inte heller det, men mest tacksam att jag inte jobbade och då hade kommit försent och allt hade blivit fel!  

I dag har jag spenderat 1 timma på Bauhaus, älskar den butiken. Hormonerna rusar när jag får gå in bland sågar, skruvmejslar, kakel, färg, lister, tapeter, lim, lampor. Men bara för att hormonerna rusar innebär det tyvärr inte automatiskt att jag blir händig. 
I morse när jag skulle på toa tände jag lampan och den bestämde sig för att gå i pension. Fick duscha i beckmörker! När jag skulle ta ur eländet, för det är ju någon specialvariant, så höll jag på riktigt få med mig hela kakelväggen ända in till grannen. Tvi vale vad den satt, skruvade åt alla håll och inget hände, kanske var det som var problemet, att jag skruvade åt alla håll, skruvade ur och sedan i igen??! 
Ja, jag har då aldrig utgett mig för att vara händig så det bekommer mig inte, men när väl lampotyget släppte for jag med en duns ner från toastolen där jag stod och vinglade i sidled. Bra tänkt, verkligen! Säkerheten först! 
Skulle verkligen behöva en riktigt händig karlakarl, eller hemtjänst som hjälpte mig med diverse allehanda hushållssysslor... 
Men nu är lampan bytt i alla fall, hur nu det gick till?? 
Mer tur än skicklighet förmodligen. 
Hoppas inte den brinner upp, vore ju just min tur det med! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar