lördag 19 april 2014

Det blir inte alltid som man tänkt sig


Påskafton i dag! 
Vid 08-tiden var jag på väg in till jobbet, hade fått ett pass som inte var mitt men skulle täcka upp. 
När jag sitter i kommunaltrafiken och har bara 10 min kvar till jobbet plingar det i min mobil "Du behöver inte jobba i dag, det är så lugnt"...Daaahhh....!! Så har jag krånglat mig upp i tid och in till jobbet, bara att vända! Kunde ha dängt någon i min närhet om det funnits någon tillhands, men tidigt en påskaftons morgon är ingen ute (tur för dem...).
Åkte hem sur och grinig, men svidade om till träningskläder och stack ut för att få ut mina aggressioner. Körde ett rejält intervallpass, sen hem och körde styrka/mage. 
Börjar verkligen känna i kroppen nu att jag kör typ 4 pass i veckan. 
Vi har dessutom stegtävling på jobbet nu, jag är ju en sån sjuuuuk tävlingsmänniska! Bara det gör ju att jag kan köra extrapass bara för att vinna! 
Än så länge leder jag i vårt lag (dock långt från andra tävlande lag som inte verkar göra annat än träna dygnet runt!??!), och då är jag lugn, men så fort någon börjar närma sig får tävlingsmänniskan i mig panik och kör ett pass extra för att ta ut distansen! 


Var klar med träningen vid 14.30-tiden. Då hade solen kommit runt till balkongen. Så fram med rosévinet och på med bikinin! Här ska njutas! OCH bli brun! Har ju sån tur att solen är där till typ kl 18 nu, mitt I sommaren ända till 21!!! Lyx!



Ja, med tanke på att jag trodde jag skulle jobba till typ 21 i kväll så har jag ju tackat nej till påskmiddagar och allt det där, så nu vet jag inte vad jag ska göra?? Klockan är typ 18.30 och ett helt oskrivet blad. 
Se om jag kan lyckas ragga upp någon som vill hitta på något med mig i kväll!! 


GLAD PÅSK!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar