söndag 30 mars 2014

Moment 22

Stekt kyckling, mozzarella, avokado och tomatsallad.. Min söndagsmiddag! Nu är det hårdkörning på träning och kost! Vill verkligen ta dom där sista kilona nu! 



För övrigt har jag i helgen suttit och fyllt i papper till CSN för inkomståret 2012. Tydligen räknas lägenhetsförsäljning som inkomst, vilket innebär att jag således inte var berättigad till studiemedel detta deras år enligt deras regler som jag helt missat under denna tid då det var en hel del annat som upptog min förvirrade lilla hjärna, så nu kommer jag få betala tillbaka! Kul! 
För att jag separerade (vilket man ju mer än gärna gör för skojs skull, särskilt under tiden man pluggar för då är ju allt runt onkring så mycket enklare lösa?!!?)
sålde min del av lägenheten vid Karlaplan till exet som gav bra vinst.
 Sen verkar CSN tro att jag levde jag loppan på dom vida värre.. Yeah right.. 
Herregud vilket partyår!! Wohoooo!! (Obs! Mycket ironisk!). Samtidigt som jag pluggade, flyttade runt i andrahand fyra gånger på mindre än ett år och jobbade extra för att få ihop till dyra andrahandshyror för att jag inte fick banklån och kunde köpa eget då jag pluggade som ju då är bankens regler.. Ehhh... 
Vi snackar moment 22!
 För jag satte ju inte pengarna på ett låst konto för att ha NÄR jag pluggat klart och NÄR banken beviljade mig ett lån.. (ironisk igen..).
Den här separationen har kostat mig multum redan i kvarskatter (på vinsten jag inte kunde sätta in i ny lght samma år då jag inte fick banklån för att jag pluggade), ny lägenhet och nu återbetalning till CSN.. 
Kan jag aldrig bara få sätta punkt för detta och gå vidare? Är ju trots allt tre år sen nu.. Så trött nu på alla dessa otrevliga överraskningar som dyker upp lite nu och då! 
Sa jag att jag varit på lite dåligt humör i dag?? Enda gången jag faktiskt längtat efter måndag tror jag.... GAAHHH....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar