I höstas köpte jag ju en Barbourjacka, min absoluta favorit som jag var så glad för!!
Så nu här i vinter kom jag på att jag skulle tvätta den så den är fräsch inför våren, tänkte det var kemtvätt, men nä, i jackan stod det 40 grader maskin utan sköljmedel, sagt och gjort, in i maskinen!! Men när jag tog ut den fick jag en chock!
Typ allt det vita hade släppt på ett konstigt sätt och jackan var helt fläckig!
Bara att samla ihop kvitton och göra det absolut värsta jag vet...gå och reklamera!! Alltså jag avskyr det, känner mig så DUM! Även om jag verkligen inte gjort något fel så vrider sig magen av ångest! Vet ju från egen erfarenhet att jobba i butik att man ibland undrar vad kunderna gjorde med sina saker!
Gick till Sealife på Kungsgatan där jag möttes av en jätterar tjej, som verkligen inte fattade hur det gått till heller?? Men inget anklagande eller ifrågasättande överhuvudtaget!
Däremot sa hon att man helst inte ska tvätta Barbours jackor, de är egentligen inte gjorda för annat än handtvätt, men när det står att det går så gör man ju det (i alla fall jag..). Men hon hjälpte mig snällt och schysst att reklamera och lovade återkomma.
Det gick 1,5 dag så ringde de från butiken, självklart var jackan en reklamation och jag skulle få pengarna tillbaka, för det fanns inga nya att tillgå!
Gick dit igår kväll efter jobbet, möttes av jättetrevlig personal som med ett leende och beklagade vad som hänt gav mig varenda krona tillbaka!
Det kallar jag service!!
Den typen av hantering av reklamationer gör att man gärna fortsätter vara kund!
Tummen upp för Sealife!!
Och nu får jag börja leta ny vårjacka, vad ska man hitta på då tro??

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar